הסכמי ממון

מהו הסכם ממון בעצם? כיצד מומלץ לגשת לניסוח הסכם ממון מבלי ליצור אי נעימות? מתי ניתן ומומלץ לערוך הסכם ממון בין בני־זוג? מהו הליך עריכת הסכם ממון בין בני־זוג? מתי ואיך ניתן לבטל הסכם ממון?

אז למה צריך הסכם ממון?

הסכם ממון הוא הסכם הנחתם בין זוגות נשואים או על ידי זוגות העומדים להינשא

הסכם ממון נפוץ גם בקרב בני הגיל השלישי הפותחים בפרק שני בחייהם הזוגיים.

הסכם חיים משותפים הינו הסכם בין בני זוג שאינם נשואים הבוחרים לחיות חיים משותפים כידועים בציבור, ללא כוונה להינשא, זוגות חד מיניים, חד הוריים או אלמן/ה שאינם חפצים להינשא מבקשים לשמור על זכויותיהם. הסכם חיים משותפים, אשר מכיל בתוכו הסכם ממון מהווה חלק מרכזי, מהותי ובלתי נפרד ממנו, מסדיר שורה של נושאים, ביניהם ההתנהלות הכלכלית השוטפת, חלוקת רכוש במקרה של פרידה כמו גם אופן ביצועה וכן מזונות ילדים ומשמורת, זמני שהות ועוד

מה ההבדל בין הסכם ממון לבין הסכם חיים משותפים?

ההבדל המהותי בין הסכם ממון לבין הסכם חיים משותפים הוא שהסכם ממון נערך אך ורק על ידי בני זוג נשואים (בין נישואין דתיים ובין אזרחיים). לכן, בהסכם ממון צריך להופיע תאריך נישואין או תאריך נישואין מיועד. הסכם ממון צריך אישור של בית המשפט.

בעוד שבהסכם לחיים משותפים אין חובה כזאת.

יש המבקשים אישור בית משפט לא בשל החשש לאי קבילותו של ההסכם אלא כדי שיבחן אותם ויוודא, כי ההסכם נחתם, אכן, מרצונם החופשי של החותמים עליו לאחר שהבינו לאשורן, לדיוקן ולעומקן את משמעותו ואת תוצאותיו. אישור זה עלול להקשות על מי מבני הזוג שירצה להפר את ההסכם בטענה כי לא הבין את משמעויותיו

ניסוח טוב של עורך דין להסכם ממון מסייע לבני הזוג

ניסוח הסכמי ממון וחיים משותפים מסייע לבני הזוג להבהיר את מהות היחסים ואת הפרטים שלהם, הבהרה זו עשויה למנוע אי נעימויות, קשיים וסכסוכים בעתיד, אם בני הזוג יחליטו לסיים את הזוגיות ולהיפרד.

הסכמי חיים משותפים אינו מתמצה רק בעניינים כספיים; הוא חל על נושאים חשובים כגון גידול הילדים המשותפים אם וכאשר ייוולדו וחינוכם, אצל מי מהם יגורו אם הזוג ייפרד פרידה של זוג שאחד ממנו אינו אזרח ישראלי עלולה לגרום לחיובו לעזוב את הארץ וזאת טרם הסדרת נושא המשמורת, אשר בהינתן העובדה כי כל אחד מבני הזוג חי במדינה אחרת צפוי להיות סבוך וכאוב במיוחד

מעורבות עורך דין בניסוח הסכמי ממון והסכם חיים משותפים בפרט יקל עליכם את החיים המשותפים וגם אם תיפרדו.

הסכם ממון מקיף וממצה את נקודות המחלוקת הצפויות במקרה של פרידה עשוי לפתור בעיות שבהעדרו עלולות לא רק להעיב על היחסים ולהעכירם אלא לגרום למאבק משפטי ממושך, מר ומיותר.

מימוש צוואה

ייתכן ואתם מודעים לכך שבן משפחה הוריש לכם נכס או כספים, אך עדיין אינכם יודעים כיצד לממש את הצוואה הזו. אכן, מדובר בסיטואציה לא נעימה.

התנגדות לצו ירושה

כאשר אדם נפטר ואינו משאיר אחריו כל ירושה, בית המשפט קובע למי יחולק רכושו. לעתים, הקביעה של בית המשפט שגויה או לא הוגנת. במצב כזה, הקרובים לו, הרוצים לשמור על זכויותיהם, יכולים להגיש התנגדות להחלטה. במאמר זה נדון בשלבים השונים להגשת התנגדות לצו ירושה.

כנגד מי מגישים תביעת נזקי גוף בגין תאונת דרכים?

חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים, התשל"ה-1975 ("חוק הפלת"ד") מאפשר (כמעט) לכל מי שנפגע בתאונת דרכים להגיש תביעה לקבלת פיצויים בגין נזקי גוף שנגרמו לו עקב התאונה, וזאת ללא כל קשר לשאלה מי אחראי ואשם בגרימת התאונה, ואף אם התאונה נגרמה באשמתו של הנפגע שמגיש את התביעה, ולרבות במקרה של תאונה עצמית (והכל בכפוף לחריגי החוק).

תביעת נזק רכוש לרכב

בכל שנה מוגשות לבתי המשפט בישראל עשרות אלפי תביעות העוסקות בנזקי רכוש לרכבים. מדובר בשרות תביעות בכל יום, במסגרתן תובעים הנפגעים פיצוי הולם מחברות הביטוח, כשלעתים התביעה מוגשת כנגד הנהג הפוגע עצמו.

זכויות נפגע תאונת דרכים

נפגעי תאונות דרכים זכאים למגוון זכויות והטבות מטעם גורמים שונים, על מנת לסייע להם להתאושש ולהחלים מהתאונה.

במדריך הבא מטעם משרד עורכי דין דוד סער, נפרט באריכות אודות כלל הזכויות העומדות לצידם של נפגעי תאונות הדרכים.
לצד המידע האמור במדריך, אנו מזמינים אתכם להתייעץ עמנו בכל שאלה. ניתן ליצור עמנו קשר טלפוני, להתכתב עם נציג בצ'אט או להשאיר פניה לקבלת שיחה חוזרת.

דילוג לתוכן